miercuri, 18 martie 2009

Despre trecut

        Trecutul are importanţa pe care i-o dăm noi.
De câte ori nu ai simţit că umbrele trecutului îţi vor bântui prezentul şi viitorul?
De câte ori gândul nu ţi-a zburat înapoi, dorindu-ţi să ştergi o amintire? Credeai că astfel nopţile tale vor fi mai liniştite, iar perna nu va mai suferi "traume". Nu ţi-a ieşit.
Când frica de trecut s-a dovedit mai puternică decât credinţa în viitor?
Când a încetat durerea târâtă după tine ani întregi?
Nici măcar atunci când bucuria prezentului părea mai mult decât poate "îndura" un muritor.
Nici măcar când fericirea ţi se putea citi în ochi.
De ce e aşa de greu să te desprinzi de lucurile rele prin care ai trecut?
De ce e aşa de greu să spui: gata! Ce a fost - a fost, ce va fi - să vină!
Ţi-a spus cineva că atunci când iubeşti, nu există nici trecut şi nici viitor? De ce nu ai crezut?

Trecutul are DOAR importanţa pe care i-o dăm noi.


7 comentarii:

  1. Frumos spus: Trecutul are doar importanţa pe care i-o dăm noi. Mulţi trăiesc ancoraţi în trecut şi nu reuşesc nici să guste prezentul, nici să apuce cu amândouă mâinile viitorul...

    RăspundețiȘtergere
  2. Sunt atâţia în jur şi, crede-mă, deşi sunt conştienţi de asta...nu cred că există un manual care să îi înveţe cum să facă să lase totul în urmă. Să o ia de la capăt.

    RăspundețiȘtergere
  3. Offf, cand am citit titlul, brusc m-am gandit: "De ce nu scrie despre viitor? Despre cat de bine o sa fie, cate lucruri frumoase o sa vedem si o sa simtim...?Dar nu...Eu am noroc. Sufar prea mult atunci cand apare o problema, dar ma regenerez, uit repede, ascund momentele urate intr-o parte a creierului pe care apoi reusesc sa nu o mai activez....

    RăspundețiȘtergere
  4. Di,
    Stii insa ca e si vorba aia: "Un om fără amintiri e ca un cimitir în care numele morţilor lipsesc de pe cruci" (Tudor Musatescu). Asta ca tot ma lauda lumea pt citatele de pe blog :P...

    Da, problema cea mare e atunci cand, ca sa te citez si pe tine, "frica de trecut s-a dovedit mai puternică decât credinţa în viitor". Atunci mai bine te duci la nani. Definitiv!

    RăspundețiȘtergere
  5. Alejandra, iubita mea, încă mai reţin că tu eşti fan teleportare. Şi ştiu şi că spre viitor ai vrea să o iei, cu condiţia, înţeleg acum, ca el să fie luminos şi primitor. Sigur va fi aşa. De-aia nici nu scriu despre el. :) Glumesc. Ştii asta.

    RăspundețiȘtergere
  6. Că bine zicea, măi Marian, prietenul ăsta al tău...Muşatescu ăsta :) Şi cine te laudă, ştie ce ştie! Dar poate se referea la alea frumoase! Numai la alea frumoase.

    RăspundețiȘtergere
  7. Exact Diana,

    si eu cred cä este bine asa, sä ne urmäreascä Trecutul. Altfel nu am avea Valori de Comparatie de Calitate.Trecutul l-am träit Live si am luat o grämade de impressii.Impressile astea au o Valoare mare pentru cä ne ajutä sä formäm Prezentul si Viitorul.Genesis nu a fäcut de pomanä aranjamentul acesta.Intermateriele Continuum este un important Element din gigantica Constructie : TIMP. ( poate se aude un pic confus da nu am gesit alternativ Terminus, Dictionar si Tanti Google nu au gäsit nicmic potrivit pentru mine)

    Salutäri Jacktel

    RăspundețiȘtergere