joi, 5 februarie 2009

Urgenţa, moarte sigură?!


Cum am ajuns în situaţia de a nu trece o zi fără ca presa să nu semnaleze moartea unui om care a ajuns la urgenţă, iar de acolo, direct la morgă? Aşa a fost mereu, doar că aceste cazuri reuşeau să rămână departe de mass-media? Cum de am ajuns în situaţia ca medicii de la urgenţe să nu mai fie în stare să îţi acorde un prim ajutor? Cum de nu mai sunt în stare să pună un diagnostic? Cum de te lasă să pleci, iar când ajungi acasă...mori? Ce nu facem bine? Ne îmbolnăvim prea uşor...sau din orice...sau, mai degrabă, nu ştim exact de ce ar trebui să ne îmbolnăvim, ca să nu ajungem direct la morgă. Deşi...de amigdalită, se moare...de apendicită, la fel...Şi astea sunt cele mai lejere. Ştie cineva o boală de care nu se moare, azi, în spitalele din România?

4 comentarii:

  1. Viena pare un oras din ce in ce mai frumos...si mai util...dar mai bine sa-l vizitam la pas lejer, zic, si sa nu avem motive sa ne dorim o vizita...de urgenta. K la urgentele din Romania, ni pensar!

    RăspundețiȘtergere
  2. Daca stim o boala de care nu se moare? Da! Exista doua forme de cancer care, pe unii, nu-i omoara, ci ii fac mai puternici: coruptia si incompetenta. Si las lista deschisa

    RăspundețiȘtergere
  3. Mai trist e ca se moare si de tristete sau de groaza in spitalele noastre. Teo stie... (daca nu ati vazut articolul Romania in spital de pe blogul meu, in mod normal vi l-as recomanda, dar si pe mine, care am trait acolo, ma zguduie. Si cand ma gandesc ca trebuie sa mai dau o fuga, cand imi vin astfel de amintiri din viitor...imi vine sa o iau la fuga. Dar unde?

    RăspundețiȘtergere
  4. Boala grava in spitalele din Romania este MITA. Din pacate, cei care sufera de ea nu mor, ba chiar traiesc chiar bine-merci.

    Cat despre blog... niciodata nu e prea tarziu, nu? Baga tare!

    RăspundețiȘtergere